۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
مقام معظم رهبری
تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها
1401/03/30

شهردار لار: طرح تفصیلی ویژه بافت تاریخی شهر لار به تصویب رسید

در جلسه ی صبح امروز (دوشنبه) شورای عالی معماری و شهرسازی کشور که به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور مقامات کشوری و استانی، شهردار لار و اعضای سازمان بازآفرینی شهری شهرداری برگزار شد، طرح تفصیلی ویژه بافت تاریخی شهر لار به تصویب رسید.

به گزارش روابط عمومی شهرداری لار؛ نواز شریفی لاری شهردار لار در این باره گفت: فرایند تهیه طرح تفصیلی ویژه بافت تاریخی شهر لار، از سوی مشاور دانشگاه شیراز در فروردین ماه سال 1395 آغاز شد.

 نواز شریفی لاری افزود: با توجه به ویژگی ها و ارزشمندی های معماری و شهرسازی بافت تاریخی لار، این شهر در زمره 168 شهر دارای بافت تاریخی مصوب در کشور قرار دارد و از این رو تهیه طرحی ویژه برای این محدوده از سوی وزارت راه و شهرسازی در دستور کار قرار گرفت.

شهردار لار ادامه داد: در تهیه طرح تفصیلی ویژه بافت تاریخی شهر لار که از سوی مشاور با سابقه ی دانشگاهی انجام شده، توجه ویژه به بارزه مندی های کالبدی و معماری بافت تاریخی و دانه های واجد ارزش که در ضوابط ساختمانی طرح به خوبی منعکس شده؛ همراه با امکان تزریق فعالیت های گردشگری، از جمله نقاط قوت این طرح است.

شریفی لاری با بیان اینکه طرح یاد شده، در جلسه ی شورای عالی معماری و شهرسازی کشور به عنوان عالی ترین مرجع تصویب طرح های توسعه شهری که صبح امروز (دوشنبه) به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد به تصویب رسید، گفت: این طرح گامی مهم در جهت حفاظت از بافت تاریخی و در عین حال پویایی آن خواهد بود.

تصویب این طرح پس از پی‌گیری‌های مستمر شهرداری لار بویژه در چند ماه اخیر، با همکاری اداره کل راه و شهرسازی لارستان و پیرو سفر اخیر دکتر فرزانه صادق مالواجرد معاون معماری وزیر راه و شهرسازی به این شهرستان انجام شد.

این طرح مصوب شده به زودی از سوی شورایعالی معماری و شهرسازی کشور ابلاغ خواهد شد.

منبع: روابط عمومی شهرداری لار
نویسنده: سید کامران علوی
تعداد بازدید: 581
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
Powered by DorsaPortal