لوگوی شهرداری لار سال 95 اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
1401/04/07 با حضور مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری فارس و شهردار لار؛ جلسه هم اندیشی شهرداران شهرهای جنوبی استان به میزبانی شهرداری لار برگزار شد
با حضور مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری فارس و شهردار لار؛ جلسه هم اندیشی شهرداران شهرهای جنوبی استان به میزبانی شهرداری لار برگزار شد

جلسه هم اندیشی شهرداران شهرهای جنوبی استان فارس با حضور مسعود طهماسبی مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری فارس، مهرداد مهرآفرین و جمشید بختیاری کارشناسان دفتر امور شهری، نواز شریفی لاری شهردار لار، زینل قنبری رئیس و سحر یادگار فرد عضو شورای اسلامی شهر لار و شهرداران شهرهای تابعه شهرستان های لارستان، جویم، گراش، اوز، خنج، قیر و کارزین، مهر و لامرد به میزبانی شهرداری لار در سالن رضوان مدیریت آموزش و پرورش لارستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری لار؛ در این جلسه زینل قنبری رئیس شورای اسلامی شهر لار با اشاره به تاکید مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری فارس بر استفاده از ظرفیت خیرین در پروژه های شهری گفت: در دو ماه گذشته، کلیت تشکیل مجمع خیرین شهرساز در شورای اسلامی شهر لار مصوب شده و در این راه نیازمند راهنمایی افراد با تجربه هستیم.

در ادامه مهرداد مهرآفرین کارشناس دفتر امور شهری و شوراهای استانداری فارس گفت: در راستای برنامه ریزی های انجام شده توسط دفتر امور شهری، شهرداری های استان فارس به پنج منطقه تقسیم شده و منطقه جنوبی با تعداد 31 شهرداری از شهرستان های لارستان، جویم، گراش، اوز، خنج، قیر و کارزین، مهر و لامرد چهارمین گروهی است که جلسه هم اندیشی در آن برگزار می شود.

وی، هدف از تشکیل اینگونه جلسات را بیان نقطه نظرات شهرداران، بحث و بررسی مسائل و مشکلات پیش روی شهرداری ها و استفاده از تجربیات شهرداران با سابقه عنوان کرد و افزود: منابع پایدار درآمدی شهرداری ها، شهرداری الکترونیک و شهر هوشمند، زشتی زدایی و زیباسازی شهری، از مهم‌ترین نکات مورد بحث در این جلسه هم اندیشی است.

نواز شریفی لاری شهردار لار هم در این جلسه با بیان اینکه یکی از دلایل پیدایش شهرها و شروع شهرسازی، وجود آب و مسیر و بستر این مایه حیاتی بوده، گفت: کمترین شهری در دنیا است که این مسیر و بستر در آن وجود نداشته باشد.

شهردار لار افزود: این مسیر و بستر یا از میان شهرها و یا از حاشیه شهرها عبور می کند که این امر موجب شده مسئولیت های حقوقی برای شهرداری ها به دنبال داشته باشد.

نواز شریفی لاری با بیان اینکه برای جلوگیری از جاری شدن سیل در زمان بارندگی باید مسیر و بستر رودخانه ها به خوبی ایمن سازی شود، گفت: این امر نیازمند حجم عظیمی از درآمد شهرداری ها است.

شریفی لاری همچنین به قانون توزیع عادلانه آب اشاره کرد و گفت: در واقع این قانون حریم و مسیر رودخانه ها را به دستگاه های آب منطقه ای واگذار کرده ولی در عمل هزینه آن بر عهده شهرداری ها است.

شهردار لار در بخش دیگری از سخنان خود به هوشمند سازی شهرها اشاره کرد وگفت: تحقق این امر نیازمند استفاده از دوربین های نظارتی در سطح شهرها است که در چند نقطه مهم از شهر لار این دوربین ها نصب شده است.

این مدیر شهری در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه بعضی از شهرهای قدیمی مانند شهر لار به علت قدمت شهری دچار فرسودگی کالبدی آسفالت شده، گفت: علیرغم اینکه شهرداری لار به طور کامل 207 تن قیر اختصاص داده شده را جذب نموده ولی باز هم این مقدار قیر پاسخگو نبوده است.

شهردار لار، حفاری ادارات خدمات رسان را از دیگر مشکلات پیش روی شهرداری ها دانست و گفت: این موضوع بیشترین نارضایتی مردمی را به دنبال دارد.

سپس شهرداران حاضر در جلسه، به نوبت ضمن ارائه گزارش، به بیان مسائل، مشکلات و موانع پیش روی شهرداری ها پرداخته و خواستار رفع موانع موجود شدند.

داریوش دهقان فرماندار ویژه لارستان هم در این جلسه حضور یافت و در سخنانی بر خدمت رسانی به مردم و نگاه عدالت محور به مردم تاکید کرد.

فرماندار ویژه لارستان همچنین در این جلسه به بحث شفاف سازی و معماری و شهرسازی ایرانی اسلامی اشاره کرد و گفت: مدیران ارشد شهری این دو موضوع مهم را در دستور کار خود قرار دهند.

مسعود طهماسبی مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری فارس در این جلسه با اشاره به اینکه در این دوره قرار است ارتباط بین دفتر شهری و شهرداران بیش از گذشته باشد و به این دلیل جلسات با شهرداران به صورت ماهیانه برگزار می شود، افزود: برگزاری جلسه با حضور استاندار فارس در روز 14 تیرماه جاری مصادف با نکوداشت شهرداری ها و دهیاری ها در دستور کار این دفتر قرار گرفته است.

مسعود طهماسبی با بیان اینکه در جلسات هم اندیشی بستری برای تبادل تجربه بین شهرداران فراهم شده، گفت: در این گونه جلسات، شهردارانی که در استان در حال خدمت رسانی هستند باید تجربیات خود را بیان کنند تا از این تجربیات استفاده شود.

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری فارس بر حضور شهرداران در این جلسات تاکید کرد و افزود: شهرداران باید به بیان عملکردها  و مسائل و مشکلات پرداخته؛ چرا که باید عملکردها دیده شده و مسائل و مشکلات حل شود.

طهماسبی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث مسیل و رودخانه های فصلی و هزینه های انجام شده در ایمن سازی آن اشاره کرد و گفت: شهرداران باید برنامه محور عمل کنند و لازمه این برنامه محوری، شهرشناسی در مقام ارشد شهری است.

مسعود طهماسبی افزود: شهرداران باید با استفاده از ظرفیت مشاورین، ظرفیت ها و مزیت ها را به فرصت هایی برای توسعه شهری تبدیل کنند.

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری فارس با بیان اینکه در دنیا به مسیل ها و رودخانه های فصلی به عنوان یک فرصت نگاه می شود، گفت: اگر برای استفاده بهینه از آن برنامه ای نداشته باشیم این فرصت به تهدید تبدیل خواهد شد.

وی، در ادامه سخنان خود بر تهیه طرح مدیریت سیلاب تاکید کرد و افزود: در بودجه کل کشور یک فرصت برای شهرداری ها ایجاد شده که شهرهای سیل خیز می توانند مجوز برداشت مصالح رودخانه ای را از آب منطقه ای اخذ کنند.

 مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری فارس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شهرداران باید در جذب به موقع قیر اختصاص داده همت کنند، گفت: تلاش ما بر این است تا در تهیه قیر، از ظرفیت پالایشگاه های بیشتری استفاده شود.

طهماسبی بر استفاده از مشارکت مردمی تاکید کرد و گفت: با این کار به هدف خود در مدیریت شهری خواهیم رسید.

وی با اشاره به مشکل کمبود آب، گفت: با تغییر در الگوی رفتاری و همچنین در ایجاد فضای سبز شهری با خودداری از تکرار و خودداری از الگو گرفتن از دیگر شهرها و اجرای فضای سبز مناسب با اقلیم و با استفاده تلفیقی از فضای سبز و عناصر شهری می توانیم بدون اصراف و هدر رفت آب، به اهداف خود دست پیدا کنیم.

پیگیری مجدانه در حوزه سرمایه گذاری، برنامه محوری، استفاده از ظرفیت خیرین شهر ساز، ایجاد فضای سبز و مبلمان شهری با استفاده از تناسب عناصر و هزینه کم، ایمن سازی و آراستگی شهری، ممیزی املاک، عوارض آلایندگی، هدفمند کردن پروژه ها، قانون هوای پاک، ایجاد مراکز سگ های ولگرد، رفع خطر و مقاوم سازی بناهای نا ایمن شهری و خودداری از عملکرد سلیقه ای در قوانین؛ از دیگر مباحثی بود که مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری فارس، در این جلسه بر آن تاکید کرد.

مسعود طهماسبی همچنین در این جلسه از تشکیل کارگروه در حوزه مالیات و ارزش افزوده خبر داد.

تعداد بازدید: 926
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0

مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0
ارسال نظرات
نام  
آدرس پست الکترونیکی شما    
شماره تلفن
توضیحات    
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی  
کد امنیت  
 
تمامی حقوق وب سایت متعلق به شهرداری لار می باشد. Dorsaportal Powered by
Powered by DorsaPortal