لوگوی شهرداری لار سال 95 اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
1401/05/13 این روزها حواسمان به پاکبانان شهرمان باشد
این روزها حواسمان به پاکبانان شهرمان باشد

روابط عمومی شهرداری لار؛ چند روزی است که محرم الحرام از راه رسیده، محرمی که امام حسین (ع) و یاران باوفایش با فداکاری های بی مثال خود در راه اسلام، جاودانگی و بقای آن را تضمین کرده و راه روشن حقیقت را برای همیشه تاریخ روشن نگه داشتند تا امثال من و شما امروز به بیراهه کشیده نشویم.

 

در پاسداشت فداکاری های آن امام و حفظ کرامت این ایام حرف ها و گفته های شنیدنی بسیاری وجود دارد  و تنها به این بسنده خواهیم کرد که امام خمینی (ره) در جمله ای تاریخی فرموده اند: «این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است».

 

در محرم الحرام عرف پسندیده ای رواج پیدا کرده است که برخی امام حسین (ع) و یاران باوفایش را واسطه قبولی حاجت و نیاز خود قرار داده و از درگاه خداوند متعال طلب برآورده شدن حاجت های خود را می کنند که این امر مهم با پخش نذری های مختلف در جامعه ما نمود پیدا کرده است.

 

اما نکته ای که در پخش نذری باید به آن توجه داشت و نباید به فراموشی سپرده شود؛ ظروف نذری است، ظروفی که از جنس پلاستیک بوده و علاوه بر آثار تخریبی بر محیط زیست، ضررهای زیادی هم بر سلامت انسان دارد.

 

در این میان نباید از یاد برد که «پاکیزگی و نظافت از ایمان است» این فرموده پیامبر اسلام بوده و رعایت آن بر هر مسلمانی واجب است و کسی حتی فکرش را هم نمی کند که به خاطر عمل به این فرموده، نارنجی پوشان شهرداری در ایام محرم باید از عزاداری خود محروم شده و این سیره را در جامعه پیاده کنند.

 

و اما سوالی که در این جا پیش می آید این است که آیا پخش نذری و تلمبار کردن کوهی از ظروف یکبار مصرف در سطح خیابان ها و جوی های آب با نیت قبولی حاجت ارزش این همه خم کردن قامت دیگران را دارد؟ هیچ به این فکر کرده ایم که پاکبانان باید تا صبح بیدار بوده و ظروف یکبار مصرف حاصل از پخش نذری را جمع آوری کنند تا مبادا فردای آن روز عزاداران با چهره نازیبای شهر روبه رو شوند؟

 

برای این که رعایت حال این عزیزان را هم کرده باشیم عزاداران باید آشغال های خود را در محل سطل های زباله قرار دهند یا پخش کنندگان نذری چاره ای به حال آشغال های حاصله از پخش نذری بجویند تا مبادا پاکبان های عزیز شهرداری که همگی قابل احترام و دارای شخصیتی والا هستند، به زحمت بیفتند.

تعداد بازدید: 963
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0

مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0
ارسال نظرات
نام  
آدرس پست الکترونیکی شما    
شماره تلفن
توضیحات    
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی  
کد امنیت  
 
تمامی حقوق وب سایت متعلق به شهرداری لار می باشد. Dorsaportal Powered by
Powered by DorsaPortal