لوگوی شهرداری لار سال 95 اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
1401/06/26 با حضور مدیران شهری، مسئولین شهرستان و مردم ولایی؛ مراسم پیاده روی عزاداران اربعین حسینی در شهر لار برگزار شد
با حضور مدیران شهری، مسئولین شهرستان و مردم ولایی؛ مراسم پیاده روی عزاداران اربعین حسینی در شهر لار برگزار شد

همزمان با اربعین سید و سالار شهیدان آقا ابا عبدالله الحسین (ع) و شهدای دشت کربلا، مراسم پیاده روی عزاداران حسینی با حضور هزاران نفر از دلدادگان و شیفتگان حریم ولایت در شهر لار برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی شهرداری لار؛ در این مراسم معنوی، نواز شریفی لاری شهردار لار، خلیل نامدار رئیس شورای اسلامی شهر لار، مسئولین شهرستان لارستان، خانواده های معظم و معزز شهدا، جانبازان و ایثارگران، روحانیون، نیروهای نظامی و انتظامی، بسیجیان، طلاب حوزه علمیه، دانش آموزان و دانشجویان، فرهنگیان و دانشگاهیان و سایر مردم ولایی و همیشه در صحنه لارستان از مرد و زن و پیر و جوان، با اتحاد و انسجام همیشگی خود، مسیر گلزار مطهر شهدای شهر لار تا مرقد شهدای گمنام آرمیده در دانشگاه آزاد اسلامی لارستان را با پای پیاده پیمودند.

 

در طول مسیر، نوحه های عزاداری از بلندگوهای سیار نصب شده بر روی خودروها به گوش می رسید و پیشانی بندهایی که با شعار زیبای "انا من حسین" مزین شده بود توسط روابط عمومی شهرداری لار بین عزاداران توزیع می شد. 

 

پرچمهای عزاداری با شعارهای لبیک یا حسین (ع)، یا قمر بنی هاشم (ع) و یا زینب کبری (س) و ... به زیبایی تمام در طول مسیر پیاده روی خود نمایی می کرد.

 

در تمام طول مسیر و همچنین در محل پایانی مراسم، موکب های پذیرایی که به همت "هیئت های مذهبی و با همکاری پایگاه‌های مقاومت بسیج، ادارات و نهادها، اماکن مذهبی و تشکل های مردمی" برپا شده بود، از عزاداران حسینی پذیرایی می کردند.

 

بنرهایی با طرح و گرافیک ویژه اربعین که به همت "شهرداری لار، ناحیه مقاومت بسیج سپاه  لارستان و مرکز هماهنگی کانون های خدمت رضوی شهرستان" چاپ و در مسیر پیاده روی نصب شده بود، حال و هوای خاصی را به این مراسم بخشیده بود.

گروه های دمام زنی؛ در مدت زمان اجرای مراسم پیاده روی، به زیبایی تمام برنامه خود را اجرا کردند.

 

نیروهای پرتلاش و خستگی ناپذیر "نظامی و انتظامی، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری لار، اورژانس 115، بسیج و هلال احمر" با تجهیزات کامل در تمام مدت برگزاری مراسم حضور داشتند.

 

قرائت زیارت اربعین، نوحه خوانی و سینه زنی در جوار قبور مطهر شهدای گمنام آرمیده در دانشگاه آزاد اسلامی لارستان و اجرای سرود در محوطه دانشگاه، از برنامه های پایانی این مراسم بود.

 

این مراسم به همت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لارستان برگزار شد.

 

نظیر چنین مراسمی در دیگر شهرها و بخش های شهرستان لارستان نیز برگزار شد.

تعداد بازدید: 1199
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0

مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0
ارسال نظرات
نام  
آدرس پست الکترونیکی شما    
شماره تلفن
توضیحات    
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی  
کد امنیت  
 
تمامی حقوق وب سایت متعلق به شهرداری لار می باشد. Dorsaportal Powered by
Powered by DorsaPortal